Afterparty with celebrities

TJooaa!
Vet inte om jag kan säga "Äntligen helg" då jag ändå jobbar långpass både idag och imon... Dessutom regnar det och imon är det 1 september.. hösten is here, typ.

Winnerbäck i tisdags då med kära vänner. Trevlig kväll. Gick vidare till Josefinas en sväng innan kvällen tog sitt slut.

I onsdags var det jobb igen. Hann gå en PW på fm. Dagen var förvånansvärt lugnt, trodde det skulle vara massa folk då det var Rockbjörnen. Slutade vid 8 så mötte upp Sarah och Erica. Kollade prisutdelningar och uppträdanden på rockbjörnen. Käkade lite och sen gick vi till bryggan för att föra lite. Sen fixade Sarah band så vi kom in på efterfesten till Rockbjörnen som var på Tyrol, de var niiice! Massa dans, dricka och.... korv! haha.

Igår var man något seg på morgonen, vaknade dock redan innan halv 10. Sökte några jobb, sen blev det jobb. Ett segt 6-timmarspass var det. Så dött i parken.. Tur att man jobbar med roliga vänner iaf :) När jag kom hem var jag lite duktig och passade på att tvätta två maskiner och sökte nått jobb till.

Idag vaknade man till regn, suck. Däremot har jag varit väldigt produktiv denna morgon. Ställde klockan på halv 8. Har hunnit tvätta, käka frukost, lagat 3 matlådor och städat lite. Däremot måste jag åka o handla.. men seriöst, orkar inte cykla i detta väder. Börjar jobba vid 14. Slutar halv 12. Känner på mig att dagen kan bli seg. Såvida inte Kalle Moraeus har väldigt många uthärdiga fans som trotsar regnet och kommer till hans spelning ikväll.

Trevlig helg på er!

En lönehelg i Världsklass!

En sista helg i augusti är nu över. Det blev en kalasbra helg dessutom!
Lördagens intervju gick bra. Erica kom och hjälpte mig bära alla stuff till Humlan där Martyna, Paulina och Terese satt. Anna, Jesper, William och Mikael kom sen. Det blev massa goda baguetter, ostar, vin, cider osv. Vädret blev bara bättre o bättre och vi hade det fett mysigt. Hem en snabbis för lämna av saker oså. Sen var det dags för den efterlängtade pubrunga. Treat, karaokebar, Hard Rock Café, Spitfire, Oxid och några till ställen hann vi med. Riktigt bra kväll med underbara vänner.

Söndagen var det som tur var, inte jobb förrän halv 4. Stod i kassan, kul like always! Erica och jag stängde för typ första gången tillsammans, förfest i mexen (; Sen var det bryggan som gällde för den riktigt "förfesten". Lejonbacken och After i vanlig ordning. Bra galen kväll, som det brukar!

Igår var en trögstartad dag. Skulle dessutom på intervju vid 14. Började med massa tester på datorn, gick väl sådär. Själva intervjuen kändes desto bättre. Får väl se om det blir något eller inte, i hope! Åkte till grönan för att möta upp Zacha, Erica och Lydia. Vi käkade grillbuffé på Krejsy´s, sjukt gott, så värt!! Kvällen var chill.

Idag provjobbade jag på det nya jobbet. Det gick bra, tror jag! Det var kul men svårt att komma ihåg allt som finns oså, nåågot större meny än vad jag är van vid hehe. Har precis duschat och ska fixa mig nu. Ska möta upp Erica på grönan för lite åkning. Sen kommer Martyna och Paulina också, ska kolla Winnerbäck som spelar på stora scen.

Löönehelgen ist hier!!

Holaaa!
Äntligen helg, så fiiint!!
Veckan har varit bra.
Min lediga dag i onsdags innehöll mest jobbsök, en sväng på stan och sen på kvällen kom Anna hit. Kollade film och catchade up från senast. Myskväll!

Torsdagen blev det en lite PW och sen mötte jag upp Paulina på hennes lunch för en promenad. Vid två var det jobb för min del. Slutade redan vid 8 hängde dock kvar på grönan alldeles förlänge. Slutade i massagestolarna, fett skönt!

Igår var det en lång PW på f.m. för att sedan jobba 14-23.30, första stängningen på typ 2 månader. Gick väldigt bra dock. Cyklade till Debaser och mötte upp ett gäng vänner. Emma flyttar till Uppsala så det blev en "sista-utekväll" med henne. Trevlig kväll med relativt tidig hemgång.

Idag är en bra dag, det känner jag på mig. Ska strax iväg på "intervju" för ett jobb. Sen möter jag upp några av dom bästa för att börja våran efterlängtade dag. Kan bli crazyyyy!!!!!

Konsert och bra häng

Tjaa!
Några dagar har gått och det har varit kul att komma tillbaka till Stockholm. I söndags när jag kom hem med tåget var det bara att lämna av alla grejjer i lägenheten för att sedan cykla till pubkvällen. Först en sväng till bryggan, sedan Lejonbacken och avslut på After. Riktigt trevlig kväll, så roligt att träffa alla finisar igen!!

I måndags var det en kort dag på jobbet, 14-19, lite meningslöst på sätt o vis. Mötte upp Paulina, Erica, Martyna,  Ella, Gustav och Fredrik för att kolla på Norlie & KKV på Grönan. Bra uppträdande! Sen satte vi oss på brygga resten av kvällen, mys!

Idag var det en ledig dag, skönt! Erica kom hit, vi gick och inhandlade lite starkare drycker inför helgens festligheter, kommer bli gryyyymt!!!! Chillade hos mig innan vi gick en PW och tillsist handlade, mitt kylskåp var rätt tomt efter semestern. Erica åkte hem och jag åkte till Martyna för att käka middag med henne och Paulina. Mycket trevlig kväll med mina finisar!

Är ledig även imon så får se vad som händer, söka jobb vore ju en bra idé..

wake-up

Något så bra, så okomplicerat, så rätt, så verkligt..
Vaknar upp. Allt var bara en dröm.
Typiskt.

Sista timmarna på semestern

Och nu sitter man på tåget igen, påväg hem. Veckans semester har varit helt superbra verkligen!
Torsdagen börjades med en PW, sen en sväng in till Strömstad för lite shopping. På eftermiddagen var det fint väder så lite sol och bad blev det. På kvällen blev det som vanligt ost, kex, vin och trevligt sällskap!

Fredagen var sista dagen, alltid lika tråkigt. Vädret var inte på topp, regnade lite när vi gick vår morgon-pw. Blev ett första och enda dopp i poolen efteråt, även ett sista dopp i havet. Spelade golf och pingis med broder min innan det var dags att packa färdigt och åka hem.

Igår var en trevlig dag. Mormor och morfar kom till oss under dagen. På kvällen kom Rebecka hem till mig. Käkade god mat och tog igen all tid! Senare kom även Mathilda och Erika! Vi alla åkte in till stan för lite utgång. Sports och sen PM. Riktigt trevlig kväll med trevliga återseenden.

Idag hade brossan bakat scones till frukost, mycket gott! Mathilda kom hem till mig så vi solade och hade det bra! Nu är jag påväg hem till Stockholm. Känns skönt att komma tillbaka igen o träffa alla där även om jag haft en riktigt bra vecka. Ikväll blir det som de flesta söndagarna, pubkväll... ska bli kul!

Den svenska sommaren är häär!

God Afton!
Lite mer än halva veckan har gått och det har varit 3 härliga dagar här i Strömstad. I måndags var det fortsatt mulet så vi åkte till Nordby för shopping. Blev endel trevliga inköp. På kvällen gick vi över till släktingarna och drack och åt gott. Gick ner och kollade när de fiskade krabbor oså också.

Igår var det en klarblå himmel vi vaknade till. Hängde med mamma, pappa och ett par andra på en morgon-PW. Riktigt härligt! Det blev lite mulet så vi spelade minigolf, jag vann hihi (: Det sprack upp och jag hängde på stranden hela e.m. På kvällen var det tjejern som höll ihop, männen + Lina var på fiske-tur. De lyckades fånga ett antal makrill så det käkade vi till sen kvällsmat, mums!
Idag har varit en strålande dag. Även idag blev det en morgon-pw, bra rutin där, önskar det kunde vara så varje dag.. även i Stockholm!! Låg på stranden hela dagen, dock kom det ganska många moln och störde, blev rätt kyligt såfort solen gick i moln. Käkade middag och sen spelade vi tennis. Nu ikväll har vi ätit baguetter med räkor, ägg osv. på, druckit vin, cider osv. Gick en sväng på bergen, klättrade på stenar, kollade solnedgång. Sen gick vi "yngre" till stranden, sprang hinderbana, hoppade från gungor för o se vem som kom längst, ja, vi hade riktigt kul, som att vara barn igen (: Pontus och Viktor avslutade med ett sent kvällsdopp.

Nu ska jag strax sova. Har haft en så himla bra dag med familj och släkt. Känns verkligen som riktigt semester och jag njuter som bara den!! Tiden går som bekant, alltid för fort och snart så är det dags att packa väskorna igen så man får passa på!
Sleep well. (:

Nedräkning --> Över.. Semester = Här!

God Morgon!
De 22 timmars jobb som jag hoppades på att gå snabbt är nu över.. och det gick snabbt!
I fredags var det galet mycket folk på grönan då det var konsert på kvällen. Dock en riktigt rolig jobbdag, massa att göra hela tiden och allt gick så bra!!!! Jobbade med grymma kollegor och allt flöt på så bra, var astaggad hela tiden! Varje jobbdag borde vara så bra!!
På kvällen kom Anna hem till mig. Vi drack lite vin och gick till Soap Bar för att dansa. Bra kväll, bortsett från att jag fick tre glas med olika drycker i, utspillt på mig.. luktade som en spritfabrik typ, inte mysigt.

I lördags var det också rätt mycket folk på jobbet och dagen gick relativt fort. Räknade verkligen ner de sista timmarna och när klockan väl slog 8 var lyckan total, Äntligen semester!!! Erica hade varit ledig men kom in till jobbet för min skull så vi kunde umgås en sista kväll, såå snällt! Köpte Langos och satt i massagestolarna i typ 2 timmmar, fett värt!

Igår var det dags, gick upp lite efter 6, fix o pack innan det var dags att gå till stationen. För en gångs skull var jag ute i god tid, hade 20 minuter tillgodo! Tåg till Gbg och därifrån var det buss till Strömstad. Blev upphämtad av mamma och pappa för att åka till stugan i Capri. Underbart väder så lite stek på stranden hanns med. Även årets första dopp i havet, inte jättevarmt om man säger så. Sen eftermiddag blev det gott käk och lite pingis med bror och kusin. Kvällen tillbringades på terrassen med familj och släktingar, mys!
Idag gick jag upp strax efter 9 och åt frukost med familjen. Just nu är det ganska molnigt med det finns nog chans att det spricker upp och att det kan bli en dag på stranden trots allt, Hoppas!!

Nedräkning

Tjaa!
Medräkningen till semestern har börjat, mitt första av tre 11-timmarspass är avklarat, bara 22 jobbtimmar kvar!
Tisdagens jobb var väldigt lugnt och väldigt överbemannat, fattar inte varför dom hade satt in mig när jag egentligen skulle varit ledig.. slutade lite tidigare iaf. Jag och Erica köpte glass, fick världens fetaste tivolivåffla!!
På kvällen blev det filmkväll med Paulina och Martyna, mys! Då det ösregnade senare på kvällen blev det en övernattning också.

Även igår var det relativt lugnt på jobbet, stod i kassa, happy! Efter jobbet kom Erica hem till mig. Hon hade köpt med sig massa frukt, kex, brie och vin som vi skulle käka till kvällen. Martyna och Paulina kom också hit senare. Drack, pratade o hade trevligt innan utgång. Café Opera blev det. Trevligt kväll med tidig hemgång. Erica och jag gick o käka lite innan vi drog hem o sov.

Båda skulle jobba öppning idag så gick upp för fix o käk. Har nyligen kommit hem efter en lugn dag på jobbet. När jag slutat gick jag till massagestolarna o satt där i 40 min typ, sjukt härligt, somnade nästan. Nu ska jag kolla lite jobb, sen sova.
22 timmar kvar.. åh låt det gå fort!

Livemusik, ny frisyr och arbetsintervju

Återigen, ännu en helg över. Väldigt bra sådan. Fredagen var braa. Martyna, Paulina och Lavinia kom hem till mi för lite fördrink. På Amba var det grymt och Albin Myers var grym! Dock sjuukt varmt, gick knappt vara inne i mer än 10 minuter innan det blev dösvettigt igen.. wellwell.
Lördagen var det jobb 9-20. Efter jobbet mötte jag upp Erica hemma hos hennes kompis Petra för lite drick
a innan vi drog till Debaser medis. Efterfesten till Pride var där typ, kul! Men blev skulle ju upp o jobba tidigt på söndagen så blev relativt tidig hemgång.
Söndagen mådde jag toppen, jobb 11 timmar. Pubkväll på det. Trevligt men även denna kväll en tidig hemgång.

Idag har jag hunnit med en del bra saker. Cyklade till frisören för att fräscha upp frillan. Blev väldigt nöjd! Cyklade direkt vidare för att gå på arbetsintervju. Lite nervös innan då det var typ 1 och ett halvt år sen man gjorde sånt där. Det var dock inte så jobbigt, lättsamt o bra. När jag sitter o väntar på att bli intervjuad kommer Blondinbell förbi.. lite kul ändå! Efteråt blir det lite inhandling av mat. Hem, laga middag, tvätta och söka jobb. Nu orkar jag nog inte söka fler jobb för idag, riktigt trött. Ska kolla på tv-program o äta chokladpudding istället, mycket roligare! :) Det ösregnar ute så kan iaf sitta inne med gott samvete ;)

3-dagars-ledighet

Det blev takterrass-häng med Paulina, Martyna och Sarah i tisdags kväll på Scandic, väldigt mysigt! (:
I onsdags var jag ledig. Riktigt skönt att sova ut. Mötte upp Martyna på stan för lite häng på Waynes. Sen fixade jag present och lite annat innan det bar hem för fix. Martyna kom på kvällen, förade och drog till Sommar där vi mötte upp Erica och Hanna! Dansade en sväng med drog sedan vidare till Debaser Slussen. Där träffade vi på Linda, Emma, Daniel och Antonio också. Trevlig kväll!

Igår blev det återigen sovmorgon. Gick en låång PW till södermalm. Kändes som jag gick lite halvt vilse typ, mycket större än vad man kan tro! Mycket vacker att gå läng Söder mälarstrand dock! Sen blev det hem o fix inför kvällens firande av Paulina! Åkte hem till Paulina med Martyna för lite bubbel innan vi åkte tillbaka till stan och King tan (?). Dit kom ett gäng andra vänner också. 3 olika buffeér + efterrätt blev det. Sjukt gott men galet mätt blev man, farligt med bufeér. Att vi skulle vidare till Treat för att fortsätta gjorde ju inte saken bättre när man redan var stopp-mätt. Sen drog vi hem till mig för lite mer bubbel. Vid 2 drog vi som var kvar, dvs. Martyna, Anna och Paulina, till Patricia för skumparty. Sjuuuukt roligt, älskar skumparty, man blir som ett barn igen hehe. Hemfärd blev det vid halv 5-tiden. Ett varmt bad var det bästa när man kom hem!
Idag har jag helt ärligt inte gjort något vettigt alls. Men det är skönt det också. Fick däremot ett samtal och tadaaa, jag ska på arbetsintervju på måndag!!!!!!! Fett glad! Nu blir man så peppad att söka fler jobb :D
Ikväll blir det utgång till Amba.. Albin Myers kommer dit o spelar, kan bli fett!