New Year and good bye

Nytt år och nya möjligheter. 
De första dagarna på året har varit riktigt bra. Men vi börjar från Nyårsafton
Dagen började med en sväng till stan för o möta upp Martyna för att köpa alkohol. Senare på em. åkte jag hem till Martyna där Paulina var. Erica och Emma kom lite senare. Det blev tre-rättersmiddag, riktigt gott alltihop! Tiden gick sjukt snabbt och plötsligt var det dags att åka till stan. Bussturen gick inte något vidare. Vi hann inte åka mer än 50 m förrän en bil kör in i bussen. Klantskalle. Så vi fick gå till tuben.. kanske lika bra med tanke på allt vi ätit. Hoppas av vid östermalmstorg för att gå till Adam som hade fest. Vid 12-slaget gick alla ner till Strandvägen för att kolla fyrverkerier, mysigt. Tillbaka och festa vidare till 4. Sen efterfest hos mig med några. Ett bra nyår med bästa vänner.  
Tisdagen var man helt slut. Vaknade vid halv 2-tiden. Efter lite kraftansträngningar tog jag mig hem till Martyna där Lavinia också var. Det blev en dag med bakishäng, onyttigheter, film och gårdagens matrester. Riktigt bra bakisdag ändå. 
 
Igår var det bara packa, städa, städa och packa hela f.m. När jag var färdig gick jag till stan och mötte upp Paulina. Hade egentligen inte tänkt köpa något men hittade ett par riktigt snygga skor för 99:- och en Björn Borg-plånbok för 160:- som jag inte kunde låta bli att köpa. Senare blev det lunch på Espresso House dit även Erica, Hannah och Karin kom. Hejdå-fika isch. Sad. Karin följde med mig hem för att hämta mina grejer och lämna nycklarna. Känns fett sorgligt att lämna rummet, kommer saknar det sjukt mycket, det är mysigt och har bästa läget typ! 
 
Sen åkte jag hem till Martyna för att köra en sista utgång med systrarna Nowik! Riktigt bra "sista-utgång" rolig och galen som vanligt. Började på Soap och avslutade på White. Sen gick jag direkt till stationen där jag låst in mina grejer för att ta morgontåget vid 06.21 hem. Svårt att hålla borta tårarna när tåget rullade ut från Stockholm. Kan inte fatta att jag flyttat därifrån. Kommer sakna Stockholm och framför allt mina underbara vänner. Fyfan rent ut sagt. Jag är van att träffa er varje vecka, nu kommer det förmodligen dröja ett bra tag innan vi ses igen, så jobbigt : (
 
Har varit riktigt seg och halvdeppig idag och att ens rum ser ut som ett bombnedslag gör ju inte saken bättre. Allt som mamma o pappa hämtade i söndags står ju i rummet nu, väldigt mycket att packa upp med andra ord. Har börjat lite smått nu iaf. Imorgon blir det till att rensa kläder, gud vad mycket som ska bort!

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0