Underbara kaotiska morgon!

Det har varit en hektisk morgon, minst sagt. Vaknar kvart i 7, tänkte, vafan har jag ställt alarmet så tidigt för, jag är ju ledig?! Ställde (av nån anledning?) om alarmet och vaknade tio över 8. Insåg att, fan, ska ju åka hem idag... med tåget som går 8.21, paniken som uppstår! Rusar upp ur sängen, tar på mig första bästa kläderna, slänger ner lite saker i väskan, tar på mig solbrillor och rusar ut. Hoppas att det ska finnas en taxi i närheten men icke. Kommer till Östermlamstorg och klockan står 8.18, det är kört tänker jag. Kollar min mejl, varför vet jag inte.. och ser till min stora förvåning att tåget är försenat en halvtimme (vilket visserligen kom att bli 1,5 timme)!!! Hur sjukt är inte det?!! Har alltid haft tur annars med tåg, aldrig varit några större förseningar, så att tåget var försenat just idag när jag själv var sen, är ju ett mirakel! Gick till centralen och köpte frukost och väntade.
 
Hoppade först på ett tåg jag trodde det var, men när jag precis ska sätta mig hör jag i högtalaren "Observera att detta tåg endast går till Norrköping". Skit, hoppade av fort som tusan. Åkte upp på första våningen på centralen o väntar. Sen blir det ytterliggare en ändring av spår så då måste jag gå ner igen. Gud vad mycket spring fram o tillbaka. Well well.. tjugo i 2 var jag framme i Alvesta och blev hämtad av pappa. Åkte sen buss hem till Rottne. Har nyligen käkat middag med mamma och pappa. Ikväll ska jag bara ta det väldigt lugnt framför tv:n. Imon blir en bra dag med kära återseenden :)

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0