Everything, is gonna be alright

Välkommen helg... ännu en jobbhelg. Men inte ska man klaga, bara två helger kvar nu, kan inte fatta att det snart är slut!! 
Även torsdagen började jag med en lång PW genom Södermalm och tillbaka, härligt! Cyklade till 3 för att lämna in min mobil på lagning då det inte går att låsa den. 2 veckor med min gamla mobil, suck. Mötte upp Anna en sväng innan jobbet för lite häng i Kungsan. Jobb till stängning. Den Svenska Björnstammen spelade på scen men inte var det någon rusch för det... ovanligt dött för att vara konsert, då förstår man att det är lågsäsong!
 
Igår var my happy day! Hade ställt alarm på 9. Tanken var en PW men efter att ha konstaterat att det regnar.. a lot.. ute så kändes inte den tanken lika aktuell längre. Däremot kom jag på att man har gratis träning på Friskis & Svettis med grönankortet! Så efter lite frukost i magen cyklade jag för att köra mitt första gympass för iår! 1 och en halv timme blev det, riktigt skönt! Cyklade vidare neråt stan för att fixa lite inför stjärngalan. När jag kom hem igen fick jag det där samtalet. En kille från rekryteringen ringde och sa att jag fått jobbet som ambulerande receptionist/växel. Så sjuukt glad är blev/är jag!!! En sån lättnad att vet att jag inte är arbetslös efter nästa helg, att veta att man kan stanna kvar i Stockholm hela hösten och vintern, att inte behöva söka en massa jobb längre, fyfan vad skönt! 
 
Cyklade för att jobba till stängning. Väldigt segt då det var sjukt lite folk. Var färdiga med stängningen när klockan slog 23. 
 
Idag är det kortdag på jobbet, 11-17. Ska bli skönt att sluta tidigt så man kan göra nått hela kvällen (: Dock vaknade jag upp till förkylning och huvudvärk, hoppas inte jag börjar bli sjuk bara.. inget jag har tid med nu känner jag. 
 
För att avsluta det hela lite positivt,
Just nu är livet för bra, nytt jobb, en halv månad kvar tills jag kan flytta in till "mig" ingen efter en mindre renovering som verkar bli riktigt bra, några veckor som är fullspäckade med roligheter och världens bästa familj och vänner. Lyckokänsla :)

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0