När det oväntade knackar på dörren och du inte vet vad du vill längre..

Jag har haft väldigt mycket "tur".. blandat med envishet och inställningen "det löser sig, bara man vill och är positiv". Denna gången var det min tur att känna på oturen.. mer om det senare.
 
Det har blivit lite jobb trots allt. I tisdags jobbade jag på C2 igen, det gick bara bra. På kvällen kom Martyna förbi för te, skvaller, en allmänt mysig kväll.
 
Igår blev också jobb på C2, trivs verkligen där, väldigt trevligt ställe. Efteråt blev det träning.
 
Idag blev det inget jobb. Kändes rätt skönt måste jag erkänna. Vaknade upp med huvudvärk och allmänt jättetrött. Tränade två timmar under dagen och har sen dess pratat i telefon och letat boende...
 
Yes, det stämmer, måste hitta nytt boende. Vi kommer till oturen nu. Fick reda på att jag måste flytta ut senast i slutet av december. Inga problem mellan mig och hyresvärden men det hade hänt lite grejer som gjorde att en släkting var i stort behov av boende, vilken hon inte kunde säga nej till. Förståeligt men det suger för min del. Visst, jag har gott om tid på mig, men det är ändå frustrerande att veta att jag måste hitta nytt. Helst så man kan flytta i november, inte så taggad på att hålla på med flytt mitt under julen. Det jobbigaste är väl dock att veta att man till 99% inte kommer hitta nån lika bra som detta. Har haft det bästa typ. Jättecentralt, bra hyra, allt ingår och världens bästa hyresvärd.
Allt var ju så bra, kokvro-delen var renoverad med diskho och diskbänk, duschen var lagad, äntligen skaffat jobb så att jag kunde bo kvar. Skaffat gymkort på ett gym supernära mig. Oså helt plötsligt blir allt bara osäkert. Frågor dyker upp i huvudet. Vad ska jag göra nu? Vad vill jag egentligen? Längtan efter att åka utomlands igen blir bara större och större. Var det kanske dethär som skulle ske för att få mig att tänka, tänka om, tänka annorlunda?
 
Försöker se det från den positiva sidan. Det är alltid kul med förändringar, det var väl dags nu. Det blir en liten utmaning, absolut, men vem gillar inte utmaningar? Tycker nästan det är lite spännande att inte veta vad som kommer hända. Just nu känns det som att vadsomhelst kan hända. Jag är öppen för förslag.. så att säga :)
 
Nähe, ska kolla till Desperate Housewives och käka glass, typ. Tröstäta you know. Längtar till imon!

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0