En början på något nytt

En ny vecka är påbörjad och en ledig vecka avslutad. De två sista dagarna hemma i Småland var bra. Torsdagen var jag inne i stan med mamma. Det blev endel shoppande, 3 par skor, 2 klänningar, en kjol, ett armband och en massa öronhängen + en massa annat smått som är bra att ha till lyan. När vi kom hem blev det en promenad med hunden innan jag fixade mat. 
Det blev en lugn förmiddag med mamma på fredagen innan vi åkte in till stan. Jag hälsade på Margareth på sjukhuset igen innan jag fick skjuts till Alvesta för att ta tåget hem igen. Kom hem runt halv 10. Började flytta in lite grejjer till mitt gamla rum innan läggdags. 
 
Lördagen var en lång dag. Gick upp vid 9 för att börja flytta in allt annat och städa ut rummet jag bott i under sommaren. Det tog sin lilla tid och vid 15 gav jag upp, då var alla saker inne i rummet förutom kylskåpet. Fixade mig och åkte sedan till Martyna och Paulina. Dom hade hyrt en lokal för att ha sin födelsedagsfest där. En galen minst sagt galen kväll. Kul men galen. Slutade på sjukhuset då min kära vän slog i huvudet och fick åka in och sy. Hem kom jag inte förrän 8-tiden på morgonen. Stupade i säng. 
 
Igår var nog den mest ovärda dagen på länge. Vaknar av Erica som ringer runt 12, somnar om och vaknar halv 5. Tillslut orkar jag mig upp ur sängen, städar ur och hämtar in kylskåpet till mig. Lägger mig i sängen och kollar på massa avsnitt av Paradise Hotel Danmark och äter daim chokladkaka och american cookies. Så nyttigt o bra liksom!! Gick o la mig runt halv 11, omöjligt att somna. Sov nog 1 timme inatt.. max! Så sjukt jobbigt att inte kunna somna. 
 
Idag var alltså min första jobbdag på nya jobbet. Var på bokförlaget Natur och Kultur. Bra dag med trevliga kollegor! Känns som det kan bli kul att jobba som Ambulerande Resurskonsult, nya arbetsplatser varje vecka och många nya möten med nytt folk! Snart ska jag åka till Martyna för en myskväll. Kan behövas efter denna helgen! Det är ju första oktober vilket betyder att jag ska börja mitt nya hälsosammare liv ;) Jag har skickat efter så jag ska få gymkort på fitness 24seven, blir nog bra. Dom hade kampanj dessutom, endast 149 kr/månaden! 

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0