Cykel-lycka!

Tjaaa!
Är ledig idag, fett skönt!
Igår var det en bra dag. Vid kvart i 11-tiden tog jag med mig två tomma resväskor och gick till centralen. Tog pendeltåg i 30 minuter till Rosersberg. Där mötte jag upp min granne hemma i Småland som hade med sig min cykel, HAPPY!!! Äntligen är den här, har längtat!! Vi bytte och jag tog med min cykel och åkte tillbaka till stan. Var dock tvungen att hoppa av stationen innan centralen då man inte får ha cykel där (?) så det blev en första cykeltur i Sthlm från Karlberg till mitt lilla hem. Snabbt gick det dock, runt 10 min.

Cyklade såklart till jobbet, var med Karin och köpte årets första Tivoli-våffla, den har jag saknat! Sen blev det jobb till 22. Väldigt lugnt men vi underhöll oss med annat. Tanken var att gå ut efter jobbet men när jag kom hem var jag otaggad o kände att jag inte ville sova bort halva denna dag.

idag gick jag upp halv 11-tiden, gick en PW innan jag käka frukost. Tänk om jag orkade det varje morgon! Har även dammsugit för första gången sen jag flyttade hit... kände att det var på tiden haha. Kom nyss hem efter att ha storhandlat. Var med om en liten annorlunda incident. En man råkade gå in lite i min vagn, han ber om ursäkt... och säger det typ 5 gånger och sen tar han min hand och pussar den? Ja.. vi har väl alla olika sätt att säga ursäkt på men detdär var väl lite onödigt? Sen verkade han ju iofs inte ha alla hästarna hemma heller.

Vädret är kyligt, tråkigt och inte alls lockande för att gå ut o göra nått vettigt.. så jag stannar nog inne i värmen och kollar på lite tv-program, har ju trots allt gjort lite vettiga saker idag. Har ju faktiskt tagit upp det enda kött jag äger och har ägt sen jag flyttade hit, på tining.. så det ska jag väl göra nått vettigt med senare.

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0