Allt för en Bio

En härlig dag är snart slut. Gick upp tidigt för att åka in med mamma till stan. Vi halv 9-tiden hade jag tagit mig hem till Rebecka. Vi gick en skönt morgon pw i solen. Senast vi gick pw var på nått stekigt ställe i Thailand, lite skillnad på klimat. Men vi går mot ljusare tider, det är fint de!
Efter en varm dusch blev det mysig god hemmagjord frukost. Sen tog vi på oss varma kläder och satte oss ute i solen med filtar och te. Hur mysigt?

Vid halv 4-tiden åkte vi ner till stan. Gick och bokade klipptid, ska bli så skönt att klippa bort de slitna topparna. Sen gick vi o letade efter nått o köka. Slutade med en grymt god (stor) kycklingsallad på Coretto.

Där var vi tills vi skulle hämta ut biljetterna till bion vid 6. När vi kommer fram till kassan så hittar hon inte oss på listan. Hon frågar vilken bio vi skulle se, En gång i Phuket, svarar vi. Nähe, då har dom ställt in den. Det var bara vi som bokat platser tydligen (dock lät det som på henne att det var nått annat som var anledningen, lite oklart) så den filmen var inställd. Besvikelsen var total. Här har man åkt in till Växjö, gått ut o käkat, köpt en fet påse naturgodis.. och en Loka mineralvatten som pricken över i:et, allt för bions skull, oså har dom ställt in den!!! Som plåster på såren fick vi iaf två biobiljetter var. Helt okej trots allt.

Vi åkte hem till Rebecka igen, kollade på några avsnitt av 30 grader i februari (Dör på Kjell Bergkvist) och åt vårt naturgodis. Kan säga att så mycket som jag saknat naturgodis gjorde att detta naturgodiset smakade... nästan magiskt. Underbart gott helt enkelt. Trots utebliven bio blev det ändå en heldags mys med min fina resvän Becka, helt nöjd!

(Ursäkta min layout på bloggen, ska fixa det, typ imon eller så när jag orkar.)
Nu blir det sängdags, nattinatt.
Du stör mig.

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0