Bra dagar med touch av panik

Okej, så det blir aldrig riktigt som man tänkt sig, men söndagen var bra ändå! 
Jag och Martyna möttes upp för en Kaffe på Baresso. Sen gick vi hem till mig för att käka och börja föra lite smått. Cyklade vidare till William där Paulina och Jesper var, för att kolla Em-finalen i fotboll. När den var slut cyklade jag och Martyna till Lejonbacken för pubkväll. Mycket folk och trevligt häng. Drog vidare en sväng till Skeppsbar, vidare på After och avslutade kvällen på Patricia med Antonio. Riktigt roligt, själv var jag hans "wing-girl", spännande haha. Känslan när man cyklade hem i solskenet, det var varmt och lyssnade på bra musik, var typ underbar!
 
Måndagen var jag ledig, sjukt skönt! Jag Martyna och Sarah möttes upp i Humlan för lunch och parkhäng hela dagen, mysigt! På e.m mötte jag upp Johanna en sväng, hon "mellanlandade" i Sthlm i 2 timmar för vidare färd hemåt så vi gick o käka lite oså trevligt! På kvällen blev det tvättning varvat med matlagning, "fun". 
 
Tisdagen var det jobb 9-17. Fick självklart jobba över 25 min, när man väl hade bråttom. Mötte upp Martyna, Paulina, Sarah och Sandra vid 18 för att handla mat. Drog till Martyna för grillning hela kvällen, hur najs som helst. Årets första grillning, perfekt väder, bra sällskap och god mat, kunde inte bli bättre!
 
Kvällens avslut var destor värre. Hade glömt mina hemcyklar hemma och jag kom inte in genom porten för portkoden hade låst sig. Testar att ringa min hyresvärd men med tanke på att klockan var 12 antog jag att hon inte skulle svara, rätt där. Så där står man strax efter 12 utelåst och ska upp o jobba vid 9. Den lilla panik som uppstod var inte kul. Som tur var fick jag komma hem till Anna och sova hos henne, hon räddade min natt där! 
 
Igår var ju också en brabra dag. Jobbade 9-17. Kom hem och kunde med lättnad hitta mina nycklar så fint på sängen. Bytte om, mötte upp Martyna för en jogging-tur på Djurgården, hela 50 minuter blev det, stolt! Har bara joggat en gång sen jag flyttade hit så det kändes braaa! Erica hade turen att sluta tidigare så vi drog hem till mig o fixade oss Anna kom. Vi drog till Humlan. Martyna kom dit, Martin kom dit. Vi förade o hade trevligt. Drog till Collage och dansdae järnet... som vanligt! Bra kväll!
 
Efter 3 timmars sömn var det ganska segt att gå upp vid 7. Jobb 9-17. Skyndade mig hem och packade färdigt det sista och gick till centralen. Såklart ute i god tid (not), 4 minuter tillgodo. Så nu drar jag mot de Småländska skogarna. Ser fram emot att träffa familjen och ena delen av släkten, även om det är under tråkiga omständiheter. 
 
Wellwell, have a good weekend!

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0