Bortom storstan

Tjaa! 
Då var ännu en helg över. En helg som till stora dela spenderades i de småländska skogarna. 
Det blev en lugnt kväll på torsdagen när jag kom fram till stugan. Käk och prat med familj.
 
Fredagen var en jobbig dag. Begravningen för farfar var vacker men sorglig. Jag visste att det skulle vara jobbigt, men inte så illa. Snäppet till plågsamt att se nära o kära så ledsna och hela vetskapen om att man aldrig kommer få träffa honom igen. Efter cermonin blev det lättare i allafall, vi åkte till ett ställe och åt smörgåstårta och  umgicks. Åkte hem till stugan igen framåt eftermiddagen. Farmor kom och åt middag och fikade sen på kvällen. 
 
Lördagen blev det frukost ute i solen, så härligt! Tog mitt första dopp dessutom, kyligt men inte alltför kallt. Gled runt i en gummibåt på sjön och solade i hängmattan på land. Grillad mat blev det innan jag åkte hem. Kom till Sthlm vid kvart över 10, åkte hem och fixade mig och cyklade sedan till Wokhouse där jag mötte upp Paulina och Emilia! Så kul att träffa Emilia igen, nästan ett år sen sist!! Martyna och Cassandra kom även dit. Drog vidare till F12. Musiken var allt annat än bra så efter nån timma gav vi upp och drog till Oxid istället, bra musik, massa dans och sjuukt varmt, men ett bra avslut på en bra dag!
Söndagen det 11-timmars jobb. Efteråt var det pubkväll i vanlig ordning. Lejonbacken och sedan Skeppsbar. En rolig kväll fast ganska tidig hemgång eftersom det var jobb tidigt dagen efter.
 
Igår gick vi alltså in i V.28, dvs. veckan då alla industriare gick på semester, typ. Dvs. högsäsongen drar igång på riktigt, bra väder, jobb 9-17, mycket folk och väldigt varmt. Skönt att sluta tidigt var det iaf! Jag och Erica gick och köpte typ väldens godaste glass på Ben&Jerrys. Jag mötte upp Anna och gick till en brygga vid Vasamuseet  och hade mys i solsken. Sen drog vi hem till mig, kollade Gossip Girl. Martyna kom förbi en sväng också. Trevlig kväll!
 
Nu äter jag frukost och ska cykla till jobbet om drygt en halvtimme. Fortfarande trött, trots mer sömn än jag fått de två senaste nätterna tillsammans. Samma jobb-tider som igår. Tanken är att gå på Allsång på Skansen ikväll.. hoppas inte vädret blir så dåligt som de sagt bara!
 

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0