December

Då är vi redan inne i december och snön har dessutom kommit! Jag är nog en av få som inte klagar på snön, tycker faktiskt om det, så fint och mysigt! 
Värre var det i tisdags, regnade heela dagen. Det blev inget jobb så tog en fika med Oskar. Har inte träffats på 3 och ett halvt år o nu när han väl bor här så var det väl dags.. väldigt trevlig iaf! Mycket mer hände inte den dagen, tanken av att gå ut i regnet fick mig att stanna hemma framför DH. 

I onsdagsmorgonen började med en supergod frukost på Espresso House med Paulina.
Bättre start på dagen får man leta efter! Inget jobb så passade på att storhandla och träna. Regnet höll i sig så även denna kväll spenderades inomhus.
 
I torsdags jobbade jag på KF, fast bara mellan 13-17. Träning efter jobbet. På kvällen kom Martyna hit, vi drack vin och pratade minnen. Speciellt från SHM-minnen, want back!!!
 
Fredagen var det jobb på Canon. På kvällen åkte jag till Erica, blev bjuden på jättegod middag innan vi gick till Hanna för att dricka lite. Sen åkte vi till Ericas kompis Robin på förfest. Sen åkte vi till Collage men det blev en kort visit. Tidig hemgång med andra ord. 
 
 
Igår kändes huvudet lite tyngre än vanligt och dagens ambitioner var inte speciellt höga. Gick till humlan för att slänga skräp och bestämmer mig för att gå en lite promenad genom stureplan vidare längs strandvägen. Älskar Stockholm, även på vintern. Så mysigt med snön och julpyntet! Kommer sakna allt så himla mycket. Att kunna gå ut genom dörren och en kort promenad senare vara framme i stan, vid vattnet, vid djurgården, vid stureplan, vid humlan... ja, så många mysiga ställen.
Oh yes, I will miss it like hell. But one day I will be back, that's for sure!
 
 
 

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0