Life is good!

En vecka har snart gått och en del har hänt sen sist. Ska försöka kortfatta de senaste dagarna.
Fredag: Åkte till Elli, gick på stan, satt på mysigt cafe, lagade god mat och hade en chillkväll.
Lördag: Började f.m. med ett Zumba-pass, skönt att få träna och roligt vare! Hela dagen var det mest lugnt, vädret var ju rätt boring, snö!!! Framåt kvällen taggade vi utgång. Mötte upp Joakim som jag träffade i Thailand.. och hans flickvän Thilda. Gick till en pub vid studentområdet. Sen drog vi vidare till stan för att dansa. Det var riktigt trevlig kväll :)
Söndag: Gick upp vid 10-tiden, umgicks fram tills att jag åkte vidare mot Stockholm vid kvart över 2. Tre timmar senare var jag framme och Martyna mötte upp mig. Åkte hem till henne, käkade, Karin kom, vi förade lite smått, åkte till Treat där Sarah + pojkvän + kompisar var. Hängde där ett tag till jag och Karin drog vidare till Harry B James.. betalade inträde för o vara där i 10 minuter.. why?! Sen gick vi till vårt kära Skeppsbar, där satt tillomed lite grönanfolk som vi hängde med resten av kvällen. Riktigt bra dag, såå roligt o träffa ett gäng saknade vänner!
Måndag: Sov hos Karin så det blev tidig uppgång för att vid 9 vara på plats och kolla på ett boende. Nu kan jag pusta ut, magkänslan var perfekt, boendet är perfekt, läget är perfekt.. I love it! Hann dock inte skriva nått kontrakt då jag skulle till grönan. Där var vi ett gäng som fixade o städade iordning i enheterna. Man kan inte tro att grönan öppnar om mindre än en månad med tanke på att det ser ut som en byggarbetsplats f.t. På e.m. blev det EA-utbilning. Efter jobbet åkte jag till stan för o möta upp Paulina, Karin och Martyna för att hänga på ett Café tills det stängde vid 10. Mysmys!
Tisdag: Jobbade 09.00-20.30.. lång dag. Dock var de sista tre timmarna utbildning, men ändå. Rätt seg när jag kom hem till Martyna. En roligare dag än igår iaf!
Idag: Steg upp o käka frukost med Martyna vid 8-tiden för sen skulle hon åka hem till Alvesta. Jag åker hem imon men hon är så snäll o lånar ut sitt studentrum till mig (: Vid lunch-tid åkte jag in till stan för att möta upp Sarah. Vi gick på stan, spontanköpte en jättefin vit kofta och två smågrejjer. Satte oss på ett café innan vi åkte till hennes jobb. Blev bjuden på thai-mat, riktigt snällt, riktigt gott! Saknar den faktiskt endel. Åkte tillbaka till stan o mötte upp Karin. Vi gick en väldans lång promenad i det fina vädret runt skeppsholmen och till djurgården, så fin utsikt. Gick tillbaka till stan o satte oss på ett café, drack supergod choklad. Sen gick vi till mitt framtida hem. Nu är kontraktet skrivet och jag kan flytta in nästa torsdag, yeeei! Tror det kommer bli riktigt bra, bara det att kunna cykla till jobbet kommer kännas så skönt!!! Längtar till o flytta in o fixa iordning oså!!!
Kom nyligen hem från stan, ska packa iordning lite för att sedan sova. Upp tidigt imon för att åka vidare till Eksjö och stugan, Mys.
Har haft det grymt bra i både Linköping och Stockholm med många kära återseende.
Hoppas ni haft en lika bra vecka, see you!

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0