Otur, .. eller mest klantig

Hur klantig får man vara?!?! Åkte in till stan med 11-bussen för att sedan ta 12.35-bussen till Tingsryd. Väl inne i sta kollar jag på tidtabellen och då ser jag att det står Växjö västra industriområde ovanför Växjö station, på tidtabellen. Utan o tänka så bara kollar jag tiderna och tänker att aha, då går den 12.35 från v.ind. område och 12.55 från stationen. Insåg också att jag då hade hunnit med bussen som typ skulle gå precis när jag kom fram till växjö. Jaja, tänkte att då kunde jag gå till några till affärer eftersom jag hade 25 min.

Kommer tillbaka till stationen som är tom, inte en människa vid hållplatsen. Nått är fel tänkte jag. Gick och kollade tabellen igen. Då inser jag till min nackdel att jag kollat fel, igen. Det var vid 12.35 som bussen gick från stationen, för det stod inte ens någon tid ovanför vilket var från v.ind. område. Det var i Ingelstad den skulle vara 12.55. Nästa buss såg jag först gick 14.15, men icke, den gick bara till.. nått ställe, dvs. inte ända fram till Tingsryd. Så, 14.35 går nästa buss. Har fått vänta i nästan 2 timmar. Trååk. Men har underhållt mig med webbkameran och photoshop och nu är det strax dax att gå ner till stationen igen. Tur att man har sitt jobb vid stationen som man kan gå upp o sätta sig!!

Nu måste jag springa så jag inte missar denna bussen också.
Tja sålänge!

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0