Oh happy days

Heeej!
Ytterliggare några dagar har passerat med full fart. Lördagen/söndagen hos Peo, Maje och Linus var supermysig! Dersa grannar kom över och spelade kort med oss, det blev vin, drinkar, ost och kex. Massa mys med gulle-kusin Linus blev det också, så stor han har blivit! Tänk då hur stor han kommer vara när jag kommer hem från resan!!

söndagen åkte jag hem till Rebecka direkt efter jag  åkte från Tingsryd. Vi satt och kollade boende för jul. Gick väl sådär. Hade inte jättemkt tid heller.

Måndagen var det dags för ny jobbvecka. Det gick bra, mkt o göra. Även denna kväll spenderades hos Rebecka i hopp om att hitta ett bra boende! Kravet var att det skulle ingå frukost, stor fin pool alt. att det ligger jättenära stranden, då behövde det inte finnas pool. Och det skulle helst inte överstiga 200 kr/natt. Det var ganska svårt kan jag säga, väldigt mkt är ju redan fullt, vi är lite sent ute så allt säga. Vi fick iaf ihop lite alternativ som vi skulle fundera över.

Igår åkte jag med mamma och grannen till Ullared. Det fanns ju massa fina saker man ville ha men jag måste hålla på pengarna så blev bara 2 plagg och sen småprylar inför resan. Jag är nöjd ändå! Dock längtar jag till o flytta hemifrån nu, finns ju såå mycket fint där att inreda med!

Idag hade jag öppning på jobbet. Det gick toppen. Väldigt lugn dag dock, kan det bero på det trista vädret? Skönt o veta att man ska iväg. Efter jobbet var jag kvar i stan nån timme, åkte hem och gick till ica för o hämta ica-kortet som äntligen kommit! Sen har jag äntligen lagt in alla kläder i garderoben. Det har varit som en stor vall i ena sänghalvan full med kläder som jag inte orkat lägga in i garderoben sen jag kom hem (vi snackar 3 och en halv veckan hehe). Men nu så ser man hela sängen och det är så fint så!

Nu är även boende-problemet för jul löst. Jag hittade ett suuperfint boende i Khao Lak. Rebecka tyckte också om det. Det hade allt, frukost, pool (3 st.) och låg precis vid stranden. Koh Kho Khao Resort heter det omm nån är nyfiken! :) Så fint verkligen. Lär ju vara det finaste stället vi kommer bo på under vår resa med tanke på att vi kommer snåla lite mer i övrigt. Kände bara att vi ville lyxa till det liite under julhelgen iaf :) Åh vad jag läntar!

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0