Full rulle

Tjaaa!
Då har det blivit helg igen. Jag som trodde att jag skulle ha en massa fritid.. dvs. inget liv, eftersom jag inte skulle ha något jobb osv. Men så blev det ju inte riktigt. Jobbade ju som tidigare sagt i tisdags och har jobbat där varje tills igår. Det har gått bättre än i tisdags, kommit in i det snabbt, och det har varit mycket att göra.

I onsdags efter jobbet åkte jag hem med pappa och tog tag i det tråkiga, all packning. Så nu är alla väskor borta förutom den största, dvs. hockeytrunken. Där har jag massamasssa kläder fortfarande som jag ska rensa. Har så mycket kläder i garderoben som jag inser att jag inte använder så lika bra att ränsa ut. Sen på kvällen kom Rebecka till mig. Tanken var att vi skulle planera resan men det blev bara lite snabbt om vad vi måste fixa snarast. Sen blev det catch-up istället eftersom vi inte hade så mycket tid. Väldigt trevlig kväll och kul att träffa henne igen! :)

Torsdagen träffade jag Jessica efter jobbet. Vi gick till Akropolis för att äta. Åt inbakad kycklingfile och rårostad potatis (typ), fett gott var det iaf. Sen delade vi på en jättegod efterrätt. Mycket trevlig kväll, så kul att träffa henne igen, har ju inte setts på ett halvår så hade endel att ta igen! :)

Igår så åkte jag in med mamma till stan vid halv 9. Satte mig på bibblan med datorn för att fixa bilder till en fotobok jag skulle skicka efter men det gick ju inte så bra, hann aldrig färdigt innan jobbet började, och sista dagen för att skicka in den var igår, så det sög ju lite att man inte hann. Jobbade halv 12- halv 6. Åkte med mamma hem, fixade mig osv. Erika kom, vi förde lite innan vi åkte in till stan där vi mötte upp Martyna. Träffade även Sanja och Andrea på bussen!! Gick till Pauze en sväng dit även Malin kom! Sen drog vi vidare till Lagerlunden för att avsluta kvällen på Grace. Stört lång och seg kö men tillslut kom vi in. Det var helt okej. Sällskapet gjorde ju helt klart att kvällen blev bättre, var ju kul att träffa alla finingar igen. Men kan ju inte säga att Grace var mycket att hurra för... 

Idag blev jag väckt kvart över 8 för att åka till Öland med la familia. Sitter nu här i stugan och det är strålande sol. Har ätit en rejäl frukost och ska snart gå till Färjestaden. Har ju inte varit här på hela sommaren så det är ju trevligt att komma hit, även om det är första oktober. Yes, första oktober, rätt sjukt vad tiden går snabbt. Sommaren bara försvann och höstmånaden är redan här. Men tänk. 1 månad och 11 dar så är jag i värmen igen. Så skönt.! Kan inte fatta det dock, lär nog inte göra det förrän dagen man står på flygplatsen med sin ännu inte inhandlade backpackerväska. Den dagen säger jag bara. ÅH vad jag längtar!

Så sammanfattningsvis så har första veckan hemma varit förvånansvärt bra, jag har haft ett liv, träffat mina efterlängtade vänner här hemma, jobbat vilket betyder pengar vilket behövs. Nu ska jag njuta av Öland dessa två dagar och hoppas på att allt flyter på lika bra!

Tja sålänge!


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0