Något nytt

Tja!
Då var man hemma. Skönt. Det har varit en lång, stressig dag idag. Åkte till jobbet för att börja vid kvart över 10. När jag har bytt om märker jag att klockan är 10.19.. så ska stämpla in och inser då att jag ska stå i Coffeebar. Paniken börjar komma. Har aldrig stått där innan, dessutom skulle jag öppna, behövde springa till artistservice för att hämta nycklar och sen till kassakontoret för att hämta ut kassan och sen till enheten för att öppna upp. Lite jobbigt läge där. Som tur var fick jag hjälp av en tjej som jobbar som Kombi. Vid kvart i 11 var det morgon möte, 11 öppnade vi. Det var lite nervöst eftersom det var ett tag sen man gick kaffeutbildningen men det gick ändå helt okej, även om det vart mycket folk nästan hela tiden.

Fick dessutom jobba över. Skulle egentligen sluta halv 6.. men så ringer min serviceschef o frågar om jag kan jobba över nån timma, två.. evetuellt 3 timmar. Okej säger jag. Det går några timmar och jag börjar få ont i magen, hade även bara haft en rast på 40 min och det var ju vid lunchtid så var väldigt hungrig. Sen tillslut, kvart i 9 kunde jag sluta. Däremot fick jag en kupong "kaffe+bulle" av min servicechef så det var ju snällt. Kan säga att jag utnyttjade den direkt!

Det blev iaf till att åka hem direkt, dock hann jag ju inte åka till affären för att handla mat... och nått gott. Det är nu man saknar kylskåpet och skafferiet hemma, fanns alltid nått gott. När jag öppnar min kyl eller skafferi finns det bara tråkigheter.. lite chipssmulor typ.. blev lite gruka o dipp också.. men roligare än så blev det inte. Går dessutom inget roligt på tv.. typiskt när man väl är hemma en helg.

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0