Do you wanna pay my bills?

Okej, likaväl o börja med det som kommer uppfattas som negativt/tråkigt/jävligt, vad man nu vill kalla det.
Igår fick jag min mobilräkning. Den vad inget att hurra för. Visste att den skulle bli dyrare än vanligt, så för att vara på den säkra sidan tänka jag "okej, runt 400 kanske, inte mer än 500".. Så då kan ni tänka er att chocken blev stor när jag öppnade kuvertet och såg siffrorna 1236 kr. att betala. Nästan så att jag flinade till, var ju skrattretande. Hur fan gick det till. Jag som trodde jag hade en spärr på 500 kr?! Uppenbarligen inte.. Eller kanske det var 500 i månaden? Detta är ju "trots allt" en räkning på 3 månader. Men ändå, min brukar ligga på runt 250 kr efter dessa 3 månader. Det gillar jag.

Den andra lite halvjobbiga saken är att jag inte kommer in varken på hotmail eller msn. Jag vet att jag fått massa skit i inkorgen om att meddelanden ha skickats automatiskt från min mail, typ virus/intrång eller nått sånt. Men det har inte varit några problem förräns igår när jag skulle logga in och det stod att kontot har spärrats!! Så har skickat in något för att återställa lösenord o allt vad det är, så väntar bara på att dom ska "identifiera" mig, o ge tillbaka min mail. Lite jobbigt att den försvinner just nu när jag mailat en hel del ang. boende osv.

Det positiva som hänt sen sist är att jag träffat Martyna! Åkte till henne i söndags. Blev en hel eftermiddag med massa prat, koll på boende, god mat och allmänt trevlig tid (: Det behövdes absolut. Nu är det inte alltfär lång tid kvar tills vi bara kan ta tunnelbanan till varandra! :D Längtar.

Nu sitter jag och äte frukost. Har blivit en trevlig vana detta. Gå upp, koka kaffe, sminka mig, fixa frukost, sätta sig med datorn på ena sidan för att leta boende o kolla läget på fb, och frukosten på andra sidan. Bussen går om 40 min, så änsålänge är det lugnt. Solen lyser lite smått, härligt det!

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0