Underbara Stockholm!

Tjaa!
Är hemkommen efter en helt awesome helg i huvudstaden! Lite fult är det. Innan, för kanske nått år sen, innan jag varit uppe o hälsat på Martyna för första gången, så hade jag ganska mycket fördomar, typ om att folket skulle vara "stela" och tro att dom är "lite bättre än alla andra" och att jag aldrig skulle kunna tänka mig o flytta dit. Men nu efter att jag varit där 2 gånger så måste jag ju säga att jag verkligen inte tycker så. Folket man har träffat är ju oftast sjukt trevligt och har skön humor! Älskar numer Stockholm och skulle definitivt vilja flytta dit!
Åkte dit på torsdag kväll o kom fram på natten typ. Jag och Martyna satt uppe till 2-tiden, sen vad det dax att sova med tanke på att vi skulle upp tidigt.

Fredagen började med uppstigning kvart över 6. Åkte till Gröna Lund för att gå på intervju angående sommarjobb. Gick helt okej tror jag.. men det är tuff konkurrens så just nu känns det som att jag inte kommer få nått jobb, men vill så sjuukt gärna. Hade varit såå roligt!!
Sen stack jag och Viktor o mötte upp Martyna för att gå lite på stan. Köpte en jacka och ett par skor, grejt måste jag säga! Sen gick vi o fikade lite o hade allmänt trevligt. Sen åkte V hem med Paulina så jag och M fortsatte gå på stan. Åkte sedan hem för att fixa oss, sen kom två andra tjejer så vi alla förfestade innan det blev utgång. Efter lite komplications så stack vi till Laroy. Blev en riktigt bra kväll/natt med massa dans. Blev lite dumt i slutet bara, inte för mig men det var mitt fel att det blev dumt för Martyna, känner mig fortfarande sjukt dum, menmen, tills nästa gång ska jag ha mobilen på o höra av mig, thats for sure!

Kom hem runt 9-tiden på lördagen så somnade på direkten. Gick upp vid 2-tiden kanske? Framåt 4 stack vi till stan för att åka skridskor i Kungsan, riktigt roligt var det!! Var jättelängesen jag åkte så kände mig lite som Bambi på hal is, men det funkade (;

Sen blev det god mat i Kungshallen innan vi stack hem för att fixa oss. Jag och Martyna stack till Tobias och Kim där vi drack vin o hade trevligt innan det bar av till Söder och en pub typ. Sen stack vi återigen till Stureplan där det blev utgång på Lobby. Riktigt rolig kväll denna också. Martyna skulle jobba dagen efter så tanken var att sticka vid 3.. men sen blev det inte förrän 4 + att vi stod i kön till garderoben i säkert en halvtimma, sen stack vi till Donken och tillslut var vi hemma vid 6-tiden.

Igår blev det lugnt under förmiddagen, sen runt halv 3-tiden stack jag in till stan. Martyna jobbade ju så tänkte jag kunde shoppa lite till. Men det blir ju lite jobbigt läge när småstadstjejen kommer till storstaden och inte hittar i alla tunnlar. Tar mig säkert en halvtimma innan jag hittar till Drottninggatan xD Aja. Det blev faktiskt lite snygga plagg shoppade, så jag är nöjd! Mötte senare upp Martyna för att åka till Gamla stan och ta en fika på ett supermysigt café. Satt där tills det stängde, åkte sedan hem. Jag packade ihop mitt sista, sen tog jag nattåget hem. Sov nån timma sammanlagt, vid 5-tiden var jag tillslut framme i Växjö där jag fick vänta ytterliggare 1 timma till bussen hem. Somnade typ direkt.

Så för att sammanfatta denna helg kan jag säga att den har varit superbra, rolig och lite galen också. Fan. Vill verkligen få jobb på Gröna Lund så jag kan flytta upp dit. Vill inte vara kvar här. Känner verkligen att jag trivs mycket bättre i en storstad! Gillar verkligen Stockholm. Wish me luck!

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0