Trodde inte det kunde bli..värre

Helluu!
Gårdagen var minst sagt händelserik. Ja, kanske inte början av dagen, då var det ju bara jobb. Stack hem o fixade mig oså. Cyklade till bussen, var som vanligt ute i sista stund så cyklar till hållplatsen innan för tänker att det skulle bli smidigare o ställa cykeln där.. men när jag har typ 40 meter kvar så ser jag bussen komma så jag börjar ju vinka o ha mig framför bussen så den ska se o stanna vilket den gör. Problemet är bara att det är stora snövallar framför det stora "klossen" som jag tänkte ställa cykeln bakom, känner mig lite stressad, så bara lägger cykeln i snödrivan, olost, o hoppar på bussen. Som tur var kunde Ramona hämta cykeln o ställa hos sig, jättesnäll av henne (:

Väl inne i stan sticker jag till Hovshaga sporthall där Lina, Linnea, Henrik och Andreas är o kollar innebandy. Sen åker vi hem till Lina och förfestar. Matilda kommer även lite senare. Sen sticker vi till Grace och dansar loss hela kvällen. En riktigt roolig kväll blev det. MEN.. sen när jag står vid garderoben kollar jag på klockan som då är 02.13.. Lite panik där då bussen går kvart över. Springer som en dåre till stationen, men hållplatsen är självklart tom så stack tillbaka till Grace. Försökte få tag på Lina som jag hade tappat bort under kvällen. Inget svar, ringer runt lite till. Sen träffar jag en gammal klasskamrat, så snackas det om efterfest, så iaf så tog vi taxi till universitetet o hem till hans kompis där vi egentligen bara lägger oss o sover. Skönt att det löste sig. Hatar verkligen att det är "kört" om man missar kvart över 2-bussen.

Tog bussen ganska tidigt till stan för att sedan åka hem. Inser dock att jag saknar lite grejjer. Min ena vante är borta, min rough, rough-borste, läppglans.. och sist, men inte minst.. min kamera :@ Fan rent ut sagt. Måste tappat det när jag sprang, tror inte jag stängt väskan efter att jag varit i garderoben. Annars vet jag inte vart den kan ha försvunnit.
Skulle ju åka till Tingsryd men hade en timma mellan bussarna gick så gick samma sträcka jag sprungit igår, hittade faktiskt mitt rough.. men inget annat. Gick sen till polisen för att anmäla den som försvunnen. Känns dock ganska kört att få tillbaka den. Kommer verkligen fel i tiden, känns som jag kommer ha ganska mkt utgifter dom kommande veckorna :/ Menmen.. kan ju inte skylla på nån annan än mig själv.. fan. Ibland blir man ju lite rädd för sig själv, undrar lite om man inte har någon gräns.

Dagen har mestadels spenderats i Tingsryd iaf för att fira morfar som fyllde 78 år. Blev trevligt iaf (: Fick ju träffa världens sötaste kusin Linus. Helt underbart söt är den lille gulleplutten (:

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0