Stammis gånger två

Efter förra gångens bittra inlägg tänkte jag göra ett lite mer positivt och glatt inlägg. Dagarna flyter på allt snabbare och även denna vecka börjar lida mot sitt slut. Det har varit en bra vecka förutom att det är många som slutat.
I onsdags var jag ledig. Det var en fin dag så jag åkte till Humlan där Emilia var. Vi satt och hade det härligt i det relativt fina vädret! Sen på kvällen blev det utgång. Jag, Anna och Cecilia gick till apberget för att föra. Efter ett tag kom även Emilia och Richard. Klockan blev mkt så jag, anna och cissiåkte tillbaka till söder och medborgarplatsen. Vi skulle göra ett nytt försök på att köpa jellyshots på Hellströms. Än en gång misslyckades det, denna gången var det inte fel dag, utan dom var slut!!! Så typiskt. Även Sarah joinade oss. Vi gick till After ett tag o dansade osv. Sen blev det en sväng på Skeppsbar. När vi kom till Skeppsbar och jag skulle visa legget sa vakten "ska du visa legg varje gång du kommer?" . hm, har jag redan lyckats bli stammis där, har ju inte vart där så mkt i sommar, snarare mer ofta nu senaste veckorna kanske.
Sen var klockan två och vi ville ju dansa.. så jag, Cissi och Sarah åkte taxi till Oxid där det blev dans till, denna gång, bra musik. Däremot kan jag ju säga att människorna där var lite sämre än vanligt. 35+ hej typ (..)

Torsdagen blev det jobb följt av spontanutgång. Även denna gång blev det After.. och en snabbis på skeppsbar typ. Sen åkte fick jag och Sarah skjuts av ena vakten på After hem till henne. Där blev det omelett och sen sovdags.

Fredagen var det jobb. Skulle egentligen vara ledig, men tog Annas pass så hon kunde vara ledig. Fick stå i remvagnen för första gången. Helt okej även om det var lite ensamt. Chill var det iaf om man jämför med wåfflan en stressig dag. Sen blev det bara hem och ta det lugnt för omväxlingens skull.

Igår var en regning dag. Tanken om att träna fanns ju faktiskt.. men när jag sedan kollar öppettiderna inser jag att jag är lite sent ute och hade inte hunnit träna nått innan det stängde. Synd. Tanken var ju fin iaf. Åkte ändå in till stan och träffa Cissi. Vi gick runt hela stan och kollade efter mobilgrejj till henne. Sen skulle jag käka på Bellmans. Hade beställt Faijitas som jag vet är riktigt gott. Satt och väntade o väntade i nästan en halvtimme men ingen mat kommer. Tillslut går jag fram och frågar.. då säger hon att maten tog slut typ precis innan/efter (?) jag hade beställt.. hmm varför säger dom inte det då är ju min fråga?! Aja. Blev kompenserad med en grillad kycklingtoast typ, + 2 bakelser. Kunde inte klaga. Tyckte trots allt lite synd om henne, man såg att hon skämdes.

Hemgång efter det för att sedan köra utgång. Jag och Cissi åkte hem till Sarah för att föra lite smått. Sen stack vi till stan, skulle in på Lobby, kom in på Lobby som var ganska dött, pallade inte betala 40 spänn för jäkla garderob som man kanske ändå inte skulle utnyttja. Jag och Cissi stod och velade vid sidan, slutade med att vi blev utslängda ?!?! Vafan liksom.. why? Aja. Gick till Wok house där det blev andra godheter. Sen After följt av Skeppsbar. Blev bjuden på shots nere vid dansgolvet, av ingen mindre än...vakten som undrade varför jag skulle visa legg hela tiden... surprise surprise! Sen blev det After för dans. Slapp inträde och jag tror även jag blev bjuden på cidern. Har man blivit stammis på två ställen helt plötsligt?! Wellwell, det för ju uppenbarligen något gott med sig så jag ska inte klaga.!

Idag har jag verkligen itne gjort nått speciellt vettigt alls. Kollat lite grejjer inför en framtida grejj som kan bli grym. Är förväntansfull inför den snara framtiden.. eftertiden av grönan alltså! Det finns planer och om det blir som tänkt så kommer jag inte nog inte gråta lika mycket över att detta är slut. Då kommer jag bara läängta.
Nu ska jag fixa färdigt mig för att åka in till stan, kolla en grejj, hoppas på det bästa. Sen ska jag möta upp Ida på grönan vid 7 så blir det lite karusellåk innan det är dags för föreläsning följt av pubkväll. Kan bli grymt!

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0