Början på slutet...

av säsongen på Gröna Lund. Idag är dagen som drar igång lågsäsong på gröna lund. Jag jobbade igår och när dom på morgonmötet sa "idag är sista dagen av högsäsongen, från o med nästa vecka blir det lågsäsong igen" blev jag lite ledsen. Det betyder att det kommer bli mer o mer dött i parken. Men värsta av allt, det är fler och fler som slutar. Många som jobbar sina sista dagar denna veckan. Många som ska börja plugga oså. Fan vad sorgligt det känns.

Kollade igenom lite bilder jag lagt ut på fb och blev både glad och ledsen. Inser verkligen vilken underbar sommar jag har haft. Även om det har varit en hel del jobb har man inte sett det som något jobbigt, snarare roligt. Har lärt känna så många underbara människor som man nu bara ska lämna efter att ha träffats var o varannan dag denna sommar. Man har varit med om så mycket galenheter tillsammans. Kollar på bilderna och känner att jag har den lycka dom flesta förmodligen vill ha och känna. Enda sen jag flyttade hit har jag iprincip känt mig rent lycklig hela tiden. Omgivits av sånna härliga roliga människor och jobbat på ett jobb som man i 99% av fallen känt glädje att gå till.

Okej, det var inte så att jag var olycklig när jag bodde hemma, har endel underbara vänner därhemma också som jag såklart saknar. Men dom som verkligen är ens riktiga vänner finns kvar. Men jag ville verkligen bara komma bort från stället och jag är såå glad att jag lyckades. Att allt löste sig med boende osv. Detta är definitivt en av de bästa somrarna hitills. Med tanke på allt gott som denna sommar fört med sig, är jag väldigt sugen på att komma tillbaka hit nästa sommar också. En gång till åtminstone. Jag säger som Martyna sa en gång för ganska längesen "man kan inte jobba på grönan bara en säsong, om man inte vill komma tillbaka igen måste man haft en jävligt tråkig sommar". Håller med. Förstår om man fått ett annat grymt jobb (dvs. bra betalt typ) eller är utomlands eller nått, men annars förstår jag nog inte. Sen är det ju inte bara jobbet som gjort att sommaren blivit super, allt utanför, typ parkhäng, förfest på apberget med underbar utsikt, misslyckade karaoke-uppträdanden, faceplants på dansgolvet, vänner som varit uppe och hälsat på, kollat på olika artisters uppträdanden osv.! Visst, när jag kollar på bilderna är det ju typ 99% festbilder.. men att poängtera är att det till 99% av alla utgångar varit grymt roligt!

Men för att inte göra detta inlägg alltför deppigt kan jag väl avsluta med något kul. Det finns ju iaf 3 höjdpunkter kvar trots att vi beger oss mot mörkare tider.
1. Officiell pubkväll i slutet av månader.
2. Stjärngalan, dvs. avslutningsfest för vi som jobbat på grönan denna säsong.
3. Kryssning med grönanfolk.
Låter inte helt fel i mina öron. Kan bli galet alltihop, har hört att kryssningen är ännu galnare än vad stjärngalan  brukar vara vilket i sin tur är galnare än de officiella pubkvällarna. DÅ lär det bli riktigt galet, tur att det kommer i rätt ordning, dvs. det "minst" galna först.

Aja. Nu ska jag göra nått.. kanske åka till grönan för ovanlighetens skull? Det var ju pubkväll igår, så sitter fortfarande här i morgonrock lite halvsliten. Jobbar faktiskt väldigt lite denna vecka, bara 2 dagar, känns ju fett tråkigt om jag ska vara ärlig. Därför satte jag upp mig på extrapass på onsdag, kan ju alltid hoppas.

Kärlek till denna sommar <3

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0