Första jobbdagen- check!

Tjaa!
Igår var en lång, men bra dag, lite kaotisk också för den delen.
Dagen började med att jag gick upp innan 10 (!), gick en promenad för att kolla området lite. Sen åkte jag in till stan för att möta upp Henke som kommit till Stockholm för helgen. Strövade runt på stan och pratade om allt möjligt, trevligt det! Sen var det dags att åka till Grönan för min första jobbdag.

Strax innan halv 4 var jag på plats. Enligt schema började jag 4. Skulle hämta ut mitt backstage-pass men eftersom jag inte ens tagit något foto till det fick jag ställa mig i kön för att göra det. När jag var näst först börjar datorn krabba och klockan är då 10 i 4, så jag bestämmer mig för att gå och hämta ut min kläder.. väl framme är det världens kö, säkert 30 pers före mig. Den lilla paniken kommer sakta men säkert. Runt halv 5 hade jag fått ut mina kläder så smet in i omklädningsrummet för att byta om, sen sprang jag till samlingen. Sen kommer det andra problemet... kassan. Jag hade ju inte hämtat ut min kassa, och för att hämta ut kassan måste jag ha backstage-passet vilket jag heller inte hade fått. Så jag springer till artistservice och får hjälp. Vid ingångarna var det massor av folk och inne i barndelen var det också en hel hög som väntade på att få komma in i den roliga delen.

Tillslut fick jag mitt backstage-pass, hämtade ut min kassa och var på plats i enheten, dvs. Voffelbruket. Man var ju lite nervös i början för att göra fel oså, men efter ett tag kändes det ändå bättre, jag var mestadels den som gjorde vofflorna/glass/kaffe osv. men i slutet stod jag lite i kassan vilket blev rörigt i början när man glömt lite hur man gjorde men sen flöt väl det på ganska bra också. Sen kom vi till det andra jobbiga, att räkna kassan. Jag hatar att räkna kassor och jag är sämst på det, tar typ 100 år. Meen, efter lite hjälp med grejjer som krabbat var jag äntligen färdig.. halv 11. Vi stängde enheten strac efter 9.

Åkte sedan hem, skulle egentligen ut men orkade inte, var trött och ville inte vara alltför trött idag, för denna dagen lär också bli lång! Det är iaf skönt att första dagen är över och det är så skönt för alla som jobbar där är så snälla och hjälpsamma när man kommer och är lite lost heh.

Nu blir det att fixa sig och sedan åka och jobba. Hoppas jag får stå i vofflan idag också :)

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0