Valdag

Tjao!
Idag sov jag till halv 1, fattar inte vad det är med mig, gick ändå o la mig strax efter 1 på natten, sov alltså nästan i 12 timmar :O Gick upp och åt lite scones som blev kvar från igår, gotte! Sen kom mamma, pappa och Pontus hem med en ny hamster! Får vi se hur detta ska gå, det är ju Pontus ansvar så det ska väl gå bra!

Erika ringde innan o frågade om jag ville följa med o rösta, mjo, jag var inte säker på om jag skulle rösta själv men tänkte att jag kunde följa med iaf. Nu under dagen har jag dock varit inne på lite sidor o läst om de olika partiernas synpunkter samt gjort ett test så nu har jag nästan bestämt mig vilket parti jag ska rösta på.

Känns ändå ganska viktigt att rösta... jag menar, det är så lätt att sitta o klaga på saker o ting, och nu när man väl kan göra sin röst hörd så ska man väl ta chansen? Sen kanske man tänker "en röst spelar väl ändå ingen roll, jag kan likaväl strunta i o rösta" men tänk om alla tänker så? Då förlorar kanske "ditt" parti massa röster bara för att folk är lata. Så såvida man faktiskt tycker något, vill förändra saker och ting i samhället, tycker jag man ska gå och rösta!
Nu är ju inte jag jätteinsatt i politiken, men som sagt, har gått in på de olika partiernas hemsidor och läst lite om de frågor jag tycker är viktiga, jämfört, och därmed tagit beslut efter vad jag tycker låter bra! Så snart beger jag mig mot röstlokalen!

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0