In the big city

Tjena!!
Nu var det ett tag sen jag skrev här, har haft fullt upp senaste veckan så gör en liten sammanfattning av allt!
Söndag- jobbade 11 timmar + att jag fick jobba över. Lite spontant stack jag och Mathilda på fest ute i ingenstans. 8 glada killar från skåne hade hyrt stuga där så tillbringade resten av kvällen/natten där och fick skjuts av Mathildas mamma hem på morgonen.
Måndag- åkte tåg till Kalmar, åkte över till Öland där resten av familjen var. Vädret var fint så tillbringade dagen vid stranden! Tog lugnt på kvällen, en promenad blev det iaf.
Tisdag- dåligt väder på f.m så åkte in till Kalmar och shoppade. Tanken var att inte shoppa mkt, slutade med 8 plagg, 2 par trosor och 2 nagellack... lyckat! Men allt kostade bara lite över 600, så visst fyndade jag (; Vädret var fint sen så gick ner till stranden en stund, hem o grilla o spela kubb.
Onsdag- åkte hem från Öland, jobbade till 10. Inte mkt mer.

Torsdag- Jobbade dagspass. Kom hem och hade Mathilda med mig, fixade mig, städade huset och packade, sen vid 8-tiden kom skåningarna och det blev fest, ganska galet. minst sagt! men riktigt lyckat. Mindre lyckat att jag började jobba klockan 7 dagen därpå.
Fredag- som sagt, jobb från 7-13.30. Hem och städa och packa sen en 6 timmars lång bussresa till Stockholm och min saknade Martyna :D På kvällen stack vi ut en sväng, men det belv relativt lugnt ändå, fast trevligt!
Lördag- blev väckt strax innan 11, fixade oss och stack till Gröna lund. Åkte endel roliga karuseller, sen vid halv 5-tiden stack jag hem eftersom Martyna började jobba. Tog lite tid innan man hittade, får panik på alla pendeltåg och spår man ska till för att komma rätt! Nu sitter jag hemma och tar det lugnt. Martyna slutar 12, så tills dess ska jag in till stan så ska vi dra ut en sväng. Blir nog gansk lugnt idag.. mest för att ladda upp inför imorgon, pubkväll imon, ska tydligen vara galet!!

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0