American pancakes

Halååja!
Jobbet gick ovanligt snabbt idag, trots att jag bara jobbar 4 timmar räknar jag alltid ner och önskar att tiden ska gå lite snabbare. Inte för att jag inte trivs, för det gör jag definitvit, älskar barnen, sååå söta är dom ju!! Men man är ju så sjukt trött på morgonen.. jag är då ingen morgonmänniska. Att jag hade ont i magen gjorde inte saken bättre.

När jag kom hem segade jag ett tag, sen gjorde jag pannkakor till Pontus. Kom sedan på att jag ville testa göra Amerikanska pannkakor, så det gjorde jag. Resultatet blev faktiskt väldigt gott måste jag säga! Dock är dom sjukt mättande så man orkar ju inte egentligen äta så många, men gör det ändå bara för att det är så gott hehe. Självklart tog jag kort på det hela ;)

Min måltid... ja o sen kan man ju plussa på några till haha. Vet att den rosa/lila pannkakan ser lite småscary ut, men jag blandade i hallon vilket var mycket gott!



Förresten kom jag 3:a på en tipsrunda vi var med på här i Rottne i tisdags. Det var ungdomar som hade arrangerat lite aktiviteter och det hade o göra med att Växjö är "Europas grönaste stad" så vi gick dit med dagisbarnen. Frågorna var skitsvåra och både 1:an, 2:an och jag fick 7 Poäng av sammanlagt... 10 eller 12, kommer inte ihåg.. handlade bara om miljön, typ "hur mycket ... släpper en växjöbo ut per år" osv. Så det var utslagsfrågan jag föll på... ganska rejält. Man skulle gissa hur många frön det var i en påse.. man såg inte fröna men iaf, jag trodde typ 280... svaret var 2500 typ.. hahahha.

Priset var en tygväska med diverse saker, ex. usb-minne, nyckelknippa, reflex och en massa broschyrer... kanske inte det roligaste pris jag fått hehe.



Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0