Taggad

Tja!
Idag var det första dagen i skolan och den var bra, hade sovmorgon och började då 13.10 och hade bara två lektioner!

Igår pluggade jag faktiskt, skrev två sidor i filmanalysen + att jag skrev ett CV. Blev faktiskt bra tycker jag, snyggt och stilrent! Nu är det bara personliga brev kvar.

Jag måste erkänna att jag är faktiskt väldigt taggad nu, det är bara en termin kvar liksom! Helt sjukt att tiden går så fort. Sen är jag fri! Men klart, man är lite orolig för vad som kommer hända sen. Det är så himla mycket jag vill göra, ex. Åka till Australien och jobba, Åka till USA och jobba som Au pair, Gå en reseledarutbildning och jobba som reseledare ett tag, Gå bartenderutbildning i Thailand, Åka på jorden-runt-resa och nångång kanske jag vill plugga vidare... men för att kunna göra allt detta behövs det money, mycket money. Då skulle jag vilja jobba i Norge, jobba som fan, leva snålt och spara så mycket som möjligt och sen resa!

Australien, Cairns

Australien, Melbourne


Ja, drömmarna är stora men måste säga att nu den senaste veckan typ, så har Australien lockat mer och mer. Har läst bloggar oså om folk som är där nu, de åker med organisationen Work&Travel. Som jag har fattat det åker man ner en grupp till Australien. De 2 första dagarna får man info och hjälp att hitta jobb, sen tar man sig på egen hand, reser och söker nya jobb. Skulle passa mig perfekt. Åka runt och upptäcka nya stället, nya människor och samtidigt tjäna pengar! Sen kanske det inte är världens bästa lön, men jag säger bara, sålänge jag har råd med mat boende och lite nöje så är jag glad :)
Och så har man ju hört att folket är så himla trevliga och utåtriktade och att det är ganska lätt att få boende och jobb. Annat än Sverige, här måste man ha de "rätta" kontakterna, ha gått speciellt utbildningar och massa annan skit. Allt ska vara så himla avancerat här. Där nere verkar det bara så lungt, inte en massa stress.

Blev även medlem på resedagboken, en mycket bra sida faktiskt. Iaf för mig som vill resa här ifrån så fort sommaren är slut, helst innan. Finns massa bra forum där folk skriver om resor och söker resekompisar och massa sånt! Kanske hittar någon som tänker i samma bana som jag? !!

Nu ska jag läsa färdigt skallertidningen sen ska jag skriva lite mer på Psykologin, pöss

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0