Hoppet finns

Igår blev det sent. Gick och la mig vid 4. Då undrar ni säkert vad jag gjorde uppe så länge, för festade gjorde jag ju inte. Nej jag satt och sorterade alla bilder på Externa Hårddisken, har som tidigare sagt sjukt många konstiga mappar, nu har jag fixat det någorlunda, finns fortfarnade ett 10-tal mappar som ska fixas.

Mamma väckte mig idag, trodde först hon skulle säga att klockan var 2 och fråga om jag var sjukt typ. Men klockan var bara halv 11 och dom skulle till Hanaslöv o frågade om jag ville med. Först var jag osäker, inte sovit så mkt trots allt men sen kände jag bara att, fan har inte gjort något vettigt de senaste 2 dagarna så why not. Det är ju kul att åka skidor med så!

Strax efter 12 åkte vi. Väl framme är självklart liften sönder och vi får vänta i c:a 25 min innan den går igång. Sen gick jag hyra pjäxor eftersom mina klämde och gjorde ont. Först tyckte jag det var lite segt, men sen, när vi fikat, jag fått nya pjäxor och jag sätter på musiken blir allt såå mycket bättre.
Fattar inte att musik kan göra så mkt. Det blev riktigt roligt och trots att det bara finns 3 backar som egentligen är ganska tråkiga så blev det kul och när klockan var 5 och det stängde hade jag lätt kunnat åka nån timme till!

En annan sak jag måste säga som jag blir lite glad av. Jag är ganska mkt sån som stör sig på att majoriteten av svenskar är väldigt "vill inte prata med främlingar" om ni fattar? Iaf, två gånger satt jag med en okänd på ankarliften och båda började prata med mig och var värsta trevliga. Sånt gillar vi, sånna som är trevliga och inte typ blänger på en.
Så ja, det finns ett litet hopp för att vi svenskar ska bli mer pratglada även med främlingar. Jag menar inte att jag är värsta förebilden till detta, men hur kul känns det när man bara får bitch-blickar eller liknande??!!

Näe, nog pratat om det. Ikväll ska jag kolla på tv (surprise), först Blåsningen sen Tough Love. Hittade även en film, Sista sommaren, som verkade ganska bra, den får jag nog ta o checka med.

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0