Händelserik helg

Tjao!
Nu har ännu en helg passerat och den har innebärt lite allt möjligt, har inte varit hemma så mkt iaf.
Fredagen var det träning o jobb och jag var värsta taggad o glad hela dagen inför kvällens utgång. Men början av kvällen börjar inte så bra, missar sista bussen.. typiskt, sån tidsoptimist som man är.
Efter att en snäll mamma kört in en till Maria blev det lite förfest med Elli och Rebecka också! Sen drog vi vidare till Grace där vi var hela kvällen. Dock stannar musiken av och vi tänker ju typ "stackars Dj:n att musiken ska hålla på o krabba" men sen hör man i högtalarna "Viktigt meddelande, viktigt meddelande, utrym byggnaden, brand har startat i byggnaden".. lite chokerande, men det var ju ingen panik som utbröts som tur va. Det var tydligen på övervåningen, men efter en 20-30 minuter var allt som vanligt, musiken sattes på och vi dansade tills det stängde (:
För en gångs skulle hann jag köpa lite "fylle-mat" innan bussen gick.. inte för att det hjälpte till dagen efter.

Lördagen var det 30-årskalas i Tingsryd som gällde. Var trevligt o träffa släkten, speciellt broder min! Åkte hem och sen in till stan för lite natt-jobb. Lite typiskt att man skulle åka på att jobba, visst jag hade kunnat säga nej, men eftersom jag inte hade något bestämt just när jag tillfrågades, så kändes det taskigt o säga nej. Jobbet gick toppen iaf, var väldigt lugnt i början av kvällen och hyfsat lugnt senare på natten.

söndagen var jag väldigt trött när jag vaknade eftersom jag bara sovit 5 timmar ungefär. Skulle upp för att hinna fixa mig innan vi skulle till Eksjö för att fira farmor. Var väldigt trevligt, träffa Lina igen, god mat, efterrätt o fika.. vilket resulterade i alldeles för mkt i magen hehe. Vi åkte in till julskyltningen en sväng också, mest för att det är mysigt att gå omkring. Köpte en påse te som luktade Polkagris, riktigt gott var det!'
Idag var jag supertrött när jag vaknade. Kan, som vanligt när jag jobbat natt, inte somna på kvällen, så somnade nog inte förrän 2. Jobbet gick bra iaf, var lugnt, nästan lite föör lugnt. Sen blev det träning, vilket definitivt behövdes efter en fat-helg som denna! ehe.

När jag kom hem åt jag för en gångs skull inte bara nån macka, utan gjorde faktiskt en mycket god omelett! Har även varit duktig o fixat mat till jobbet imon. Det blir nyttigt, sallad... just nu kom jag på att jag glömt o göra pasta att ha i.. men vi kör på bara tonfisk då (; Nu ska jag kolla PH, sen blir det väl nana.

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0