Lika a circus

Dagen har varit lite crazy typ. Började med svenska och en föreläsare som pratade om hur man skriver CV oså.
På nk-lektionen ringer mobilen och det är en kille från restaurangen "Mamma Rosa" som ringde. Jag sökte jobb där igårkväll så lite sjukt att han redan ringde!! Han frågade om jag hade boende vilket jag inte hade.. så där har vi problemet.. men han sa att jag skulle höra av mig om det löste sig.. så får se vad som händer!

ES-lektionen repeterade vi inför musikalen.. och endel dirty-moments blev det ju med.. dog av skratt typ!
Vi ska sluta vid kvart över 3 egentligen med idag fick vi sluta 10 i 3. Och det är ungefär här cirkusen börjar.
Jag pallade inte springa till bussen så tänkte ta 15.40-bussen istället..

Satt i datasalen och kom på att vi behövde skriva ut slutrapporten för att lämna in till svenskaläraren. När vi var färdiga med det var klockan 15.31 så även denna gången ville jag inte behöva springa så tänkte ta 16.20-bussen.
Jag och Mathilda går ner mot stationen och när vi är vid Akropolis så är det 10 min kvar till bussen går så tänkte att jag kunde söka jobb där. Går in och får prata med chefen som då vill sätta sig ner och pratar på en massa så kommer inte därifrån förrän 16.22 typ... missade bussen igen!

Eftersom jag visste att Mathilda var kvar i stan så tänkte jag att jag kunde åka med henne hem.. så gick bort där hon och hennes mamma var... sen blev det endel krabb och jag tänkte att jag kunde ta 16.40-bussen då som gick via industriområdet så tänkte hoppas på vid bion.. men så ser jag bussen köra förbi...

Tillslut kommer vi iväg från stan och dom släpper av mig vid norremarksrondellen och som TUR var hann jag med bussen!! Så 17.20 kom jag hem tilllslut... :p

Var även sjukt hungrig eftersom jag, Lina och Mathilda åkte upp och åt glass på Donkan på lunchen ^^
För en gångs skull lagade jag faktiskt mat!! Gjorde kycklingfilé och potatissallad.. som iofs var köpt men blandade i en del saker som gör den 100 gånger godare :D


Nu precis bestämde jag mig även för att gå på studentfesten!! :D Hade tänkt skita i det eftersom många av mina kompisar inte ska gå, men pratade med Maria och hon var på, så lite impuls-fest blir det ikväll.. vi drar på festival!!

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0