I'm in love... again

Jahopp, då blev det som väntat, inget IE-pluggande idag heller, har endast läst några utskrivna papper som handlar lite om den Thailändska politiken.. men det är långt kvar. Aja, det lättade lite på hjärtat när jag läste att den ska in på fredag, inte onsdag då som jag hade trott. Var ute och gick en runda med mamma eftersom Ramona inte orkade. Skönt att röra på fläsket vare iaf!

Kollade på första avsnittet av Roast på Berns där Björn Gustafsson var med, som jag tidigare nämnt! Och jaa, han var ju bra söt! Dock inte riktigt så bra som jag hade hoppats på om jag ska vara ärlig. Tyckte nog Magnus Betnér var bäst, även Petra Mede var riktigt rolig... Lite besviken på Björne där, men han är alltid lite söt med sina gulliga lockar heheh, fast nytagna bilder visar en klippt Björn... inte lika gulligt... menmen!

Har fixat kläder osv till imorgon så nu ska jag strax sova, har ju sovmorgon till halv 10 imon :D Börjar halv 12 som sagt, men sen är man tvungen att ta en buss 1 timme tidigare -.-

GOD NATT!

Kommentarer
Postat av: din älskling<3isa

Sv: Man får $198 i veckan (dag bestämmer man med familjen, men jag får lön på fredagar). Du får den lönen hur mycket/lite du än jobbar. Du får aldrig jobba "övertid", dvs mer än 45 timmar i veckan & inte mer än 10 timmar per dag. Familjen kan ju göra så att du jobbar kanske bara 5 timmar i veckorna och jobbar några timmar om helgerna, men du har rätt till min en helg ledig (från fredag kväll till söndag kväll).



Du kan betala/handla med ditt svenska kort, dock kostar det typ någon dollar att ta ut pengar osv. Men när du kommer till din familj så kommer dom hjälpa dig att öppna ett amerikanskt bankkonto och då får du ett kort också. Sen gör du upp med familje om hur du vill ha betalt, men det enklaste är ju att få det på banken :-)

2009-09-08 @ 02:40:57
URL: http://ettlivsomaupair.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0