Vimsigt

Okej, så planen om att gå och lägga sig tidigt idag... sket sig ganska rejält, som vanligt då. Och nu är ju klockan långt efter 10 så då kan jag lika väl vara uppe ett tag till, kommer ändå vara lika trött.

Redan igår när jag ställde alarmet på 08.20 kändes det som något var fel.. Vaknade iaf som vanligt och tog bussen vid halv 10. Smsar lite med Malin som frågar om jag är sen? Sen får jag sms av Martyna som frågar om jag gått vilse på vägen till skolan, och när jag sitter där på bussen inser jag att; juste, vi börjar kvart i 10, inte kvart i 11! haha virrig eller vad? Så något fel var det allt. Missade dock inte så mkt av Psykologin.

Ja, ungefär såhär känner jag mig nu.
Har en sisodär 9483948 läxor/inlämningar att göra.



Sen har jag 2 och en halv timmes hål (...) till Medie&sportjournalistiken. När den väl börjar så är det eget arbete (döö), jag som hade tänkt fråga om jag kunde göra det hemma och därmed ta en tidig buss hem. Men nej, ibland är man dum och skiter i det och då slutar det så. Men Lina var jättesnäll och skjutsade mig enda till Stojby där mamma hämtade mig :D  När vi är hemma kommer vi på att min cykel på vid busshållsplatsen, så hon kör tillbaka så jag kan hämta den, ännu en virrighet!

Åt god smörgåstårta och sen började jag med pluggandet, lite religion och lite tyska. Fyfan för tyskaboken säger jag bara. Wanna kill that f*cking book. Sen har jag också skrivit ett CV som jag ska lämna på skolan imorgon. Såg på Intranätet att de sökte jobb på Mediamarkt, kassör under julen. Och ja, vem säger inte nej till lite pengar?!! Kan ju säga att det har gått åt ganska hårt med pengar den senaste tiden så ett bankutdrag från mitt konto ser ganska dystert ut och min plånbok är inte bättre. Ett resultat av att man fyllt 18 tro?!

Den oerhört ointressanta tråkiga boken jag läser.
Seriöst, bara namnet får ju en att undra:
Kasse knackat... Ein Kinderkrimi
(ha ha)


Som grädde på noset av dagens virrigheter så märkte jag för en stund sen att min plattång hade varit på sen idag på morgonen.. blev brännmärken på bordet.. andra gången det blir brännmärken.. och vilken gång i ordningen jag glömt att stänga av den har jag ingen aning om, men alldeles  för många :p Dock ett bevis på att det inte börjar brinna bara för man glömt stänga av plattången, isf hade vårt hus brunnit ner flera gånger om ;)

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0