Some kind of stress but also a bit happiness!

Dagen har varit ganska lång. Skoldagen var meningslös, hade NK i 45 min sen slutade jag. Därefter åkte jag, Martyna och Mathilda till Mediamarkt och lämnade CV, nu hoppas vi på det bästa! Sen var jag i skolan till halv 5. Pluggade endel dock, blir ju så när man upptäcker att man har läxor/inlämningar i varje ämne förutom svenska?!!! Seriöst, mitt schema:

V.48
Onsdag:
Tyska-läxa, läsa bok.
Torsdag: NK-läxa, läsa+uppgifter, Estetisk verksamhets-läxa.
Fredag:
Religions-inlämning, Geografi-inlämning.
V.49
Måndag:
Medie&sportjournalistik skriva uppgifter till kap 9&10.
Tisdag:
Onsdag:
Psykologi-uppgifter

Livet känns roligt för tillfället! "tur" att jag har en vit helg att se fram emot där plugg kommer vara min "huvudsyssla"..kul!!! faast... blir nog som vanligt.. skjuter fram det till söndag, panikpluggar..

På ES skulle vi göra något, måla, fotografera, spela in film, vad-som-helst som uttryckte de
känslor man fick när man hörde en av de låtar vi fick välja mellan. Svårt är det. Får se hur jag gör.
Dessa bilder tycker jag är fina.. den första ser lite dyster ut.. men fin. Har dock inget med uppgiften att göra.



Sedan stack jag och Malin på ett info-möte om att vara Au pair, och klart man blir ännu mer sugen. Dock finns det två saker som oroar mig.
1. Man måste ha minst 200 timmars barnerfarenhet.. tror jag är långt ifrån det, har bara passat min bror typ. Nån som har en småbarn jag kan passa?!! hehe
2. Engelskan, seriöst, jag suger på engelska.. kommer jag verkligen klara det? Iofs, en anledning till jag åker dit är ju just för att bli bättre.. men ändå!

Sprang för att hinna med 20.10-bussen så jag slapp vänta till 21.55.

Sen händer något fantastikt!
Jag satt vid skrivbordet och skulle flytta en grejj upp till en annan hylla då jag ser en skymt av pengar!!! Tar ut och märker att jag har 500:- undanlagda :D:D Blev ASGLAD. Kommer ihåg att jag hade lagt undan dom pengarna där nångång när jag skulle ut, men hade för mig att jag stoppat tillbaka dom i plånboken och sen handlat upp dom. Med den ekonomin jag har nu var det underbart att hitta lite pengar bara sådär, höjde dagens stämning en aning (;

Nu måste jag läsa den tråkige "Kasse knacken" eftersom vi ska diskutera imorgon... bo-ring.

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0