Livet leker

Var beredd på ett långt inlägg, men det är ett glatt och positivt inlägg så värt o läsa.. tycker jag (;

Jag är glad. Jag är verkligen glad. Denna helgen har varit sjukt bra till o börja med, därav dålig uppdatering.

I Fredags blev det min första "riktiga" utgång. Först var vi på förfest på Teleborg. Resten av kvällen spenderades på Grace! Var helt okej, lite halvkass musik och lite föör trångt, vi tänkte inte på att det fanns 2 dansgolv så vi var ju bara på 1, lite synd, men i övrigt var det braa! Var ju där med dancegirl number one (Martyna) så det kan ju inte bli annat än kul, eftersom det är de som är det roliga med att gå ut - att dansa :D

Jag och Martyna var inte sena på att fånga fotografen för att vara med på ett kort(;



Igår sov jag alldeles förlänge så hann inte hjälpa till så mkt innan gästerna kom. Fick äntligen träffa min kära kusin Lina! Hade endel att prata om! Fick pengar, presentkort och en bok. Så det var en trevlig dag/kväll. Under dagen hade jag även lite beslutsångerst (ovanligt?!) ifall jag skulle gå ut, Johanna tjatade på mig och jag var väl kanske inte supertaggad om man säger så.
Men sen kände jag bara: vafan, varför inte ta vara på tiden och ha så roligt man kan nu när man är ung och kan göra vad man vill..typ :p

Jag och Lina :) Jag och en antagligen väldigt intressant bok
som jag fick av farmor och farfar. "Kaxiga tjejers guide... till att få vad de vill ha" heter den (;
Ska bli intressant o se om den har någon påverkan haha.


Såå, tog 22.35-bussen till stan, väntade en halvtimma på att Johanna med killar skulle komma. Var framme på Oleo vid kvart i 12 typ. Väl inne var det inte alls mkt folk, lite besviken, tanken var typ "okej, så just den kvällen jag kommer är det lite folk, why?!" Men kvällen gick vidare och vi shotade tequila och drack drinkar och blev gladare och gladare och folket droppade in. Jaa, kvällen blev iaf väldigt lyckad, ganska bra musik, mkt folk och trevligt sällskap, hade dock velat vara på dansgolvet liiite mer... kändes som vi sprang runt lite för mkt. Men sen är ju jag mer den som vill dansa hela tiden medan andra kanske tycker det är roligare att gå runt och snacka med allt folk :p Men det var iaf mycket roligare än jag trodde, många som sagt att det inte alls är kul där, men det tycker jag!

Sen fick jag lite panik, jag är på dansgolvet och frågar Johanna hur mkt klockan är. 02.08 var den och min buss går 02.15, PANIIIK!!! Sprang till garderoben och sa att jag höll på att missa min buss, så fick gå före alla, kutade till stationen... och när jag kommer fram så är det något problem med bussen, den går inte igång.. slutar med att vi kommer iväg halv 3!!! Kul, hann inte ens ta på mig jackan! Menmen, bättre sen är tidig så jag hade missat den! Sen fick bussen stanna för att en person skulle spy.. och så blev det lite tjabb också.. drygt. Men kom hem tillslut!

Idag har varit en segsöndag.. som alla andra söndagar alltså! Gick upp tjugo i 1. Åt frukost och nästan direkt efter vofflor (mums!), eftersom vi firade farsdag! Pappa fick en Rittersport och 2 tianlotter och så ska han få en skiva av mig med, har bara inte hunnit bränna den :P Var ute på långpromenad med mamma. Har renskrivit mitt svenskatal så ska öva på det, och hoppas att det är på 5 minuter!

!!! En annan sak som gjorde att denna helgen bara blev ännu bättre är att mina föräldar sa att de kommer betala min Balklänning, håruppsättning och sminkning till balen och Studentmössa m. tillbehör! Blev jätteglad :D För er kanske det var självklart att era föräldrar skulle betala allt.. men jag trodde iaf inte att mina föräldrar skulle betala något, så blev chokad och jätteglad ;D

Håller även på att kolla lite hotell osv. till Barcelona/Lloret de Mar- resan i Maj. Är sjukt taggad ! :D

Och sist men inte minst, det är omprovsdag imon, jag ska inte göra något omprov = börjar inte förrän 13.10 = SOVMORGON :D Känns verkligen som att livet är på topp just nu! Låt det förbli såhär.



Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0