Lite sur, Lite glad!

Hallå!
Idag var det den första riktiga skoldagen, var okej med tanke på att vi bara har två lektioner, först Internationell ekonomi och sen Svenska. Började vid kvart i 10 och slutade tio över 2! Har f.ö sovmorgon varje dag, byebye kvart över 7-bussen :D Efter skolan gick jag och Mathilda ner på stan en snabbis sen tog vi 3-bussen hem. Har suttit och kollat upp lite saker oså ätit nu när jag varit hemma. Om en halvtimma ska jag gå en promenad med Ramona (:

Nu till varför jag är sur. Jag har nämerligen valt Tyska 5 och Samhäll B som individuella val  men nu ha dom ämnerna hamnat under samma tid, så nu måste jag välja bort ett av ämnerna och välja ett nytt ämne, annars får jag inte ihop alla poäng. Jag tycker detta är så jävla dåligt. Eftersom de erbjuder båda kurserna så har jag fan rätt till att få läsa dom också, och det är faktiskt 3 till som har hamnat i samma situation som mig. Detta kan faktiskt spela roll i framtiden när jag ska söka vidare. Jag vet att Samhäll B är viktigt att ha läst för att komma in på många utbildningar, men Tyska ger ju meritpoäng, så det är två viktiga ämnen jag måste  välja mellan. Det kommer dock bli Tyska om det nu inte finns någon lösning, men som sagt, så sjukt dåligt verkligen. Jag vet inte vad jag ska lägga till för annat ämne, Matte C- nej tack, klarade knappt B-kursen, Engelska C- nej, förmodligen för svårt eftersom jag inte är sådär jättebra på engelska... Aktiekunskap- nej tack, det räcker med att höra ordet för att inse hur tråkigt det är!! Sen har vi då det som det lutar mest åt- Medie och sportjournalistik, verkar vara ett ganska roligt ämne iaf, men kommer säkert inte ha så stor nytta av det i framtiden, fast kanske lite om jag nu skulle vilja gå nån journalist-utbildning. Ett stort minus är bara att då måste jag gå till 10 över 4 istället för 10 över 2 på måndagar.. och just eftersom det inte är ett så "viktigt" ämne känns det ännu värre... Menmen, jag hoppas det löser sig och blir bra tillslut :)

Jag är glad för att jag får en sak... som jag inte vet ännu om det blir så. Men jag hoppas. Mer än så säger jag inte... än!

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:

Name please:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0